MENU

Otogaz

Otogaz, daha yaşanılabilir bir dünya için günümüzde en çevreci ve en ekonomik yakıt olan Likit petrol gazı nın otomobil yakıtı olarak kullanılan haline verilen isimdir. Otogaz günümüzde en çevreci yakıttır. Otogaz kullanıcıları Benzine oranlar ortalama %40’e varan oranda tasarruf edebilirler. Ülkemizde Otogaz kullanımı her geçen gün artmaya devam ediyor. Son yayınlanan istatistik rakamlarına göre Türkiye’de her 100 otomobilden 41’i otogaz kullanıyor. Bu rakamın her geçen gün artması bekleniyor. Dünya’da Otogaz Kullanımı Otogaz çevreci bir yakıt olması nedeniyle Dünya’da bir çok ülkede devlet tarafından teşvik edilmektedir. Otogaz Kullanıcısının Bilmesi Gerekenler

Otogaz Nedir?

Otogaz fiyatları

Otogaz kullanılan araçların çoğu karbüratörlü ve en büyük sıkıntı bunlarla yaşanıyor.İlk olarak aracın benzinde tüketimi kontrol edilir. Benzinde çok yakıyorsa, problem benzin sistemindedir. Boşuna gazda problem aramamalıdır. Benzindeki problem halledildiğinde gazdaki problem de otomatikman ortadan kalkacaktır. Benzin sisteminde tüm problem halledildikten sonra gaz kontrolüne geçilmelidir. Unutulmamalıdır ki, benzinde problem varken gazdaki problemi çözmek doğru değildir. Araç yağ yakıyorsa ve su eksiltiyorsa motorda problem var demektir. Dolayısı ile sadece gazı değil benzini de çok yakar. Triger kayışı sente atlamış olabilir. Triger kayışı sente aralığının fazla olması, aracın hem gazı hem de benzini çok yakmasına sebep olur. Sübaplar fazla sıkılmış veya gevşek olabilir.Araç rektifiyeden çıkmışsa motor üstü kapağı fazla taşlanmış olabilir. Fazla taşlanmış sa yanma odası hacmi daralır ve hararet yapar. Hararet yapan ve motoru zarar gören araba sadece gaz değil benzini de çok yakar. Buji ve buji kabloları eski ise tam ateşleme yapamadığı için yanmamış gaz çıkabilir. Dolayısıyla çok yakar. Motorda platin ve ateşlemesi problemli ise gazı ve benzini tam yakmaz, yakıt tüketimi artar.

Otogaz Sistemleri

Otogaz

Karbüratöre giren hava miktarı gereğinden fazla ise yakıtı çok yakar.Mikser hava alıyorsa gazı çok yakar Regülatördeki tamir takımı uygun değilse (genelde sonradan takılan ve orijinal olmayan yedek parçadan kaynaklanır) ise gaz ayarı iyi yapılamaz ve çok yakmaya sebep olabilir. Bu sebeple orijinal yedek parça kullanılmalıdır. Otogaz kaçağı olabilir. Kaçak olan bölgede genellikle buzlanma olur. Şayet kaçak az ise buzlanma yerine terleme olur.Regülatör gelen kalorifer suyu yanlış yerden alınmış veya su gelişinde problem varsa tam ısınma olmaz, dolayısıyla çok yakmaya sebep olabilir. Termostat açık kalıyor olabilir.Regülatördeki hava ayar vanası çok açılmış olabilir. Şayet hava ayar vidası çok az açıldığında veya kısıldığında araçta rölanti değişme olmuyorsa araç bir yerlerden hava alıyordur. Bu hava alma problemi de genelde karbüratör alt takozu veya Westinghouse’ dan kaynaklanıyordur. Araba hararet yapmışsa, regülatörün su tarafı deforme olmuş ve gazı tam buharlaştırmıyor olabilir.Araç benzinde gaz analiz değerleri iyi değilse problem benzin sistemindedir. Dolayısı ile bu problem ortadan kaldırılınca otomatikman gazda da problem ortadan kalkacaktır. Araçta hava ayar vidası varsa (genelde tek nokta enjeksiyonlu araçlar için söz konusudur) kısılması gerekir. Km teli arızalı olabilir.Lastikleriniz standardın dışında seçilmiştir. Karbüratörlü ve Tek noktadan enjeksiyonlu araçlarda litre bazında benzinden %20 civarı daha fazla otogaz tüketimi normaldir.

12 08 2014